8.12.2013

Hulp is onderweg.

Op mijn bureaublad van de computer staan 3 gehaakte uilen.Ik zag ze een tijdje terug op Pinterest en was direct "verkocht".
Elke keer als ik de computer nu opstart zie ik ze gedrieeen naast elkaar staan en bezorgen ze me een glimlach.
Laat ik nu het patroon van de drie vriendjes per toeval op een Engelstalige site tegenkomen!! Dus hup, mijn bankpas tevoorschijn getoverd en direct het patroon besteld. Binnen 5 minuten kreeg ik het digitaal toegestuurd. Ik natuurlijk helemaal heppie de peppie!!
Ik besloot met een haaknaald 3 aan de slag te gaan en ik kwam een heel eind.

Voorzijde



zij/achterkant uiltje

Bij de zijkanten van de ogen stokte het.
Ik doe schijnbaar toch iets verkeerd want mijn stokjes zien er heel......nou ja, hoe zal ik het zeggen....curieus uit. Of het keerpunt gaat niet goed, en waar laat je in hemelsnaam de 3 extra lossen die je moet haken?? Ik krijg dan een gatenkaas in plaats van een halve cirkel!

Van de 7(!) proeflapjes is dit nog de beste.

Gelukkig komt Renske a.s. woensdag bij me, dus hulp is onderweg.

Enkele weken geleden bestelde ik bij wolplein.nl bolletjes wol voor een nieuw haakproject.Na 1 week wachten toch maar eens gebeld. De dame aan de telefoon was allervriendelijkst en vertelde dat de wol verstuurd was per brievenpost en het vaker gebeurt dat pakketjes niet bezorgd worden. Ze zou ervoor zorgen dat ik de volgende dag het pakket alsnog in huis zou hebben. Ze had niets teveel gezegd want de volgende dag arriveerde het pakket. De zak -waarin de bolletjes zaten- was vacuüm gezogen. Nadat ik de schaar er in had gezet zag je de bolletjes "groeien" .

bestelling van wolplein


Ik had bij de Wibra een haaknaald 4 gekocht en ging aan de slag. Het was even wennen want de wol is een stuk dikker dan waar ik normaal mee werk. Na een aantal toeren kreeg ik de smaak te pakken. Ik besloot nog een half uurtje door te gaan, ondanks een opkomende blaar aan mijn vinger.
Ik zeg nog even niet wat het wordt (flauw he!) maar hier alvast een aantal fotootjes



Raden jullie het al????
En nee, het is GEEN keppeltje!! Het model (" niet zeggen dat ik het ben hoor", zei manlief bij het maken van de foto) wilde alleen dat het haakwerkje goed op de foto zou komen en zijn bolletje leende zich daar bij uitstek voor, ha, ha!!

Het "model" 

En ja, grenzen he, lieve lezers, dat is niet mijn sterkste kant....... . Ik stopte pas tot de blaar op mijn li-wijsvinger 'knapte'.

Bewijslast

Maar niet getreurd, er bestaat ook nog zoiets als pleisters dus vanavond zit ik weer lekker te haken!!




8 opmerkingen:

  1. Fijn dat je hulp krijgt voor je uiltje, ben benieuwd ♥
    Wat dat andere werkje gaat worden? Ik heb geen flauw idee =)
    Maar het staat je model erg goed moet ik zeggen :D
    Auw, een blaar is niet prettig.... sterkte ermee meid. Fijne avond xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan dat nu is echt niet! maar het ziet er wel al leuk uit! vee plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh Patricia je bent toch ook een echte diehard he?!?Benieuwd als je uilemans klaar is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Het begin van het uiltje is er al, hopelijk kan je hulp je verder helpen woensdag.

    Hihi, wat een prachtig model, maar wat het gaat worden ???

    En ja grenzen waardereen, moeilijk hé , als het leuk werk is om te stoppen :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het staat je man goed hoor. Misschien toch ook iets voor hem maken ? Ben benieuwd wat het gaat worden. Succes met je uiltje, hoop dat jullie eruit kunnen komen wat het probleem is. Ik zou toch eens nadenken over een Clover Amour haaknaald, die zijn zo ontzettend fijn. Zonder blaren kun je heel lang haken. hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi patricia

    Wat leuk om je verhaal weer te lezen!! Die hulp komt zeker goed. Ik denk dat ik al snap waar het mis gaat :) Morgen ochtend kom ik je (hopelijk) uit de brand helpen :)

    Tot morgen.

    Groetjes renske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Patricia, even antwoord op je vraag over de lijm.

    Ik naai het vilt niet eerst vast, ik lijm het vilt en de oogjes vast met de zeer goedkope, maar super goeie ALLESLIJM van Action.
    Het heet Cre-Ation alleslijm en kost geloof ik maar 69 cent, veel meer zal het niet zijn.

    Nou meid succes met het haken van je uilen, ben benieuwd naar het resultaat, groetjes

    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoooo herkenbaar zo'n blaar. Ik ga ook altijd te lang door hahaha. Zag je berichtje op mijn blog. Leuk dat je bent komen kijken! Uilen zijn helemaal mijn ding. Leuk dat we dat gemeen hebben en bedankt voor je compliment. Ik word ook zeker volger!

    Groetjes Anniek

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia