8.24.2015

Dubbel gehaakte pannenlap.


Ik zie regelmatig leuke haakpatronen waarbij ik denk: "Yes, daar ga ik mee aan de slag!" Tot zover niets mis mee.
Ik zoek vervolgens bolletjes garen uit mijn verzameling, print het patroon uit (heb inmiddels 4 volle archiefmappen op alfabetische volgorde met allemaal haakpatronen) en ga aan de slag. Ook nog oké, totdat....ik weer een patroon tegen kom die ik ECHT niet aan m'n neus voorbij kan laten gaan dus....... .
Zo komt het dat ik heel wat W.I.P.'s ( work in progress) in huis rond heb slingeren.

Afgelopen weekend kwam ik weer zo'n W.I.P tegen.


Ik pakte het op, nestelde me in een luie stoel in het zonnetje met een kopje koffie en water binnen handbereik en haakte flink door. Aan het einde van de middag was ik klaar. Ik besloot het geheel te blocken (mijn eerste keer) dus ging ik op zoek naar de plantenspuit, veel naalden en de strijkplank.

Vanmorgen was m'n pannenlap mooi plat en droog.


Wil je deze pannenlap ook haken?
Het patroon vind je hier.

 

9 opmerkingen:

  1. Super mooi ! Kleuren zijn ook heel leuk gecombineerd. Zou het als decoratie in de keuken hangen want is te mooi om te gebruiken :-)

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je mij het patroon mailen voor mijn moeder naar geesjebloem@gmail.com

      Verwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat deze pannenlap op je w.i.p stond.. Hij is echt prachtig... Nu moet ik weer oppassen dat ik niet een langere TO DO krijg. hahahahaha.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is heel mooi, te mooi om te gebruiken! Ik hou van roze :-)
    ps: Ik blockte onlangs ook voor de eerste keer, in mijn geval een granny square. Maar eerlijk: het kwam er niet beter af dan ervoor. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerds. Zal het nog wel eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet dat ik er veel verstand van heb na een eerste keer maar je moet echt veel naaldjes gebruiken zodat je werkje mooi strak/gespannen op je strijkplank ligt en dan goed laten drogen.

      Verwijderen
  4. Haha, zo gaat dat bij mij ook vaak :) Ik moet toegeven dat ik nog nooit een pannenlap gehaakt heb, maar deze ziet er wel erg leuk uit. Misschien moet ik ook eens... ;)
    Trouwens, ik doe dat ook zo met patronen. Verzamelen op m'n pc en heel veel uitprinten en in mappen stoppen, hihi. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik iets haak moet ik het patroon naast me hebben liggen, vind het "niks" om dat vanaf m'n pc te moeten doen. Vind het ook heerlijk om door m'n mappen te bladeren en krijg zo vaak weer nieuwe ideeën!

      Verwijderen
  5. Zo herkenbaar van die WIP's en de verleiding van andere patronen. Goed dat deze WIP een WIF (work is finished) is geworden. De pannenlap is prachtig. Mooi om op te hangen, misschien een beetje zonde om echt als pannenlap te gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia