6.01.2013

Vilten kopje met theezakje of koffiepad.


Op het blog van  glittertjes.blogspot.nl zag ik o.a. leuke kopjes, gemaakt van vilt. Ik besloot er ook een paar te maken. Ik pakte mijn doos met restjes vilt en voordat ik het in de gaten had, had ik 24(!) kopjes (eigenlijk 48 want je moet ze dubbel knippen) en even zoveel oortjes geknipt.

De naaimachine kwam op tafel en ik gaf plankgas. Eerst alle oortjes aan elkaar genaaid en de mondjes op elke voorkant van het vilten kopje. Daarna de achterkant van het kopje aan de voorkant genaaid, met daar tussenin het oortje.Als laatste lijmde ik 48 oogjes voordat ik de kopjes vulde met een theezakjes of koffiepad.

Vilten kopjes met thee/koffiepad in alle kleuren van de regenboog.


Driehoeksbuiltje thee
Zakje thee


















Mina dotjes




De naaimachine werd vervolgens ingeruild voor mijn kaarten-/envelopdoos. Na enkele uurtjes "knutselwerk" is dit het resultaat:

Leuk om als kaart te versturen!


Rose kopje met koffiepad met als onderschrift:Mmmm

Een opkikkertje

Verschillende groentinten met oranje als
contrasterende kleur.





















Kleuren die me aanspreken....

Voorlopig kan ik dus heeeeeel veel mensen uitnodigen voor een kopje koffie of thee!!

13 opmerkingen:

  1. Superleuk! Hoe schattig! Een thee om met veel smaak en liefde te drinken!
    Tof ideetje!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan en zo heb je ineens een hele collectie leuke kaartjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke leuk. Dat had ik nog nooit gezien.
    leuk om weg te geven.

    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn leuk,ik heb er laatst een gekregen via Dream make Share;-)!See you on Saturday!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och, zo schoon! Ik heb het meteen gepind! Heel leuk ideetje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is erg leuk geworden zeg. Ik had ze ook al bij "glittertjes" gezien en was van plan om ze te maken. Nu ik jou resultaat zie ga ik dat zeker doen!!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo, ik zat op pinterest te kijken voor een bedankje voor op onze bruiloft en vond dit super leuk!!zou u dit voor mij kunnen maken en wat zijn eventueel de kosten?

    Groeten Mirjam

    Mirjam0890@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk! Is hier ook een patroon van die gebruikt mag worden?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia