4.02.2016

Gehaakt kussen met tutorial.




Ben momenteel helemaal weg van de zeegroene kleur die je steeds meer ziet bij woonwarenhuizen en tuincentra. Het doet me aan de zomer denken en dan met name aan zon, zee en strand. En daar word een mens zoals ik vrolijk van!

Ik besloot er een kussen van te haken.
Benodigdheden:
> Binnen kussen 60 bij 40 cm (ik kocht 'm bij Ikea)
> Schaar
> 3 bollen Royal (Lot:63, 100 gram €0,99) van de Zeeman
> Stopnaald
> Lapje stof en bijpassend garen
> Haaknaald 5 mm
> Naaimachine

Afkortingen:
> L      Losse
> V     Vaste
> KL   Keerlosse
> MB  Haak 5 stokjes in 1 vaste maar wacht met de laatste doorhaling van ieder stokje tot er 6       lussen op je haaknaald staan. Haal nu in 1 keer de draad door alle 6 lussen.

Beschrijving kussen:
Ik haakte 92 Lossen (meet dit goed op door je rij Losse aan de onderzijde van het kussen te leggen, want ik haak vrij strak) en 2 KL.
Toer 1: 1 V in elke L, 2 KL
Toer 2: 1 V - * MB- 1 V- 1V- MB *  Herhaal wat tussen *  * staat en eindig met 1V-1V-1V en 2 KL
Toer 3: In elke V, 1 V haken
Toer 3: 1 V- 1 V- * MB - 1V- 1V* Herhaal wat tussen *  * staat en eindig met 1V- 1V en 2 KL
Toer 4: In elke v, 1 V haken
Herhaal toer 2 t/m 4 tot je de juiste hoogte hebt bereikt.


Ik koos er voor om aan de achterzijde stof te gebruiken. Hiervoor kocht ik een lapje stof bij de Kwantum (€2 voor 1 meter).

Op deze manier is het binnen kussen weer te verwijderen
Aangezien ik regelmatig van kussenhoes wissel, besloot ik om deze zo te stikken dat het binnen kussen er weer uit te halen is.



                                   Fijn weekend!

















 

 

13 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja he, ben er helemaal mee in m'n nopjes! Ik gebruik onder andere deze kleur ook voor het maken van een 2 persoonssprei. Daarover in een volgend blog meer.

      Verwijderen
  2. Ja, knap met die bobbeltjes! En ik denk ook alvast graag aan de zomer :-) Die kleur past er zeker bij!
    Groetjes; Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie kleur en jouw combinaties die te zien zijn op de foto's zijn helemaal mijn ding!!Knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi kussen dat prachtig in jouw interieur past. Logisch dat je met de kleur en de noppen helemaal in jouw nopjes bent. Geeft vast een goed gevoel als je zo'n mooi kussen hebt gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kussen !!! en idd een hele mooie kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi!!! Die ga ik ook maken 😃. Heb je m met de naaimachine vastgenaaid aan de gehaakte kant?
    Fijne zondag nog,

    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi door de kleur en de eenvoud en structuur van het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig kussen, dankjewel voor de beschrijving!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja zee groen is ook helemaal mijn kleur.. Prachtig kussen heb je gemaakt.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is toer 2 wel goed beschreven? Als je *MB-1v-1v-MB* herhaalt dan krijg je telkens 2 bolletjes naast elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ทางเข้า pg slot 88 แล้วกรอกข้อมูลส่วนตัวของคุณลงในฟอร์มการสมัคร หลังจากนั้นก็เสร็จสิ้นขั้นตอนการสมัครแล้ว pg slot คุณจะได้รับชื่อผู้ใช้งานและรหัสผ่านเข้าสู่ระบบจากนั้นคุณก็สามารถเลือกเกมสล็อต

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia