3.04.2014

Babyrammelaars


Ondanks dat onze jongens al lekker puberen blijven kleine hummeltjes me telkens weer vertederen.
Baby haaksels vind ik dan ook erg leuk om te maken.
M'n schoonzus vroeg me waarom ik de muziekster  niet 6 jaar geleden had gemaakt. De verklaring hiervoor is simpel: Ik haak pas zo'n driekwart jaar!
Maar goed, ik maak nu een kleine inhaalslag. Een babyrammelaar stond al een tijdje op de planning en van het weekend had ik er ineens zin in. Ik legde mijn haakwerkje- waar ik mee bezig was aan de kant-  zocht garen met bijpassende haaknaald, een steekmarkeerder, een schaar en vulwol.
Met dit alles nestelde ik me op de bank en ging aan de slag.
Zoals het vaak bij me gaat bleef het er niet bij 1, ook niet bij 2  maar jawel, dit keer bij 3 (en  nummer 4 is in de maak!).

Nummer 1:


Nummer 2:
Nummer 3:
Ben niet helemaal tevreden over de eerste 2 exemplaren maar nummer 3 vind ik aardig goed gelukt. In 1 van de bolletjes zit een rammelbelletje van 2,5 cm doorsnede.
Ben nu met eenzelfde exemplaar (als nummer 3) bezig maar dan in roze tinten. Ben er gelijk maar een handleiding met foto's van aan het maken voor degenen onder jullie die dit ook een keer willen maken. Waarschijnlijk komt dit aankomend weekend op mijn blog te staan.

Ik zie dat er een aantal nieuwe volgers bij zijn gekomen. Leuk dat jullie mijn blog gevonden hebben en "piep" gerust vaker langs.
En natuurlijk vergeet ik jullie, trouwe volgers, ook niet te bedanken voor het bezoeken van mijn blog. Helemaal super als je een berichtje achter laat, ik lees het met veel plezier!!

Fijne avond!

13 opmerkingen:

  1. Wat een leukerds! Goed idee ook eigenlijk, rammelaars maken. Ik kan er hier in de buurt ook wel een aantal kwijt, hihi. Ik vind de eerste met die aap eigenlijk het leukst. Zo heeft ieder z'n smaak he. Ben benieuwd naar je patroontjes! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan zeg! Ik vind vooral de kleurencombinaties erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze allemall goed gelukt, mooie kleuren combinatie ook.
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze leuk geworden. Ook een mooie kleurencombi. Ben benieuwd naar de roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe mooi ! Je schrijft dat je niet zo tevreden bent over nummer 1 ? Ik vind 'm nochtans super schattig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ze zijn super leuk.
    vind ze best goed gelukt hoor
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De rammelaars zijn echt snoezig met toch ook een stoere uitstraling. Ik vind ze alle drie prachtig. Mooie kleurencombinaties.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn alledrie superieur en toch wel goed gelukt, vind ik.

    groetjes
    Patricia x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha, dat heb ik dus ook, die knuffels, ringen enz voor de kleintjes blijven zo leuk. Ook om te maken. Jouw haaksels zijn heel erg leuk.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk al die rammelaars ,en prachtig die kleurtjes !
    Groet Geertje

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia