8.24.2014

Texel, haaksels en update huur kraam.

He, he, eindelijk weer even tijd om een blogberichtje te plaatsen.

Ik had dit jaar geen zin om iets aan mijn verjaardag te doen en besloot daarom met beide kinderen een weekendje Texel te boeken. Zo gezegd, zo gedaan.
We vertrokken in m'n pas aangeschafte autootje en - hoe kan het ook anders- belandden in een 8 km lange file. Gelukkig had ik voldoende meegenomen om de kinderen op de achterbank te vermaken (Nintendo, strips) en ook de nodige versnaperingen boden soelaas tijdens het wachten.
Na een vertraging van 2 uur zaten we dan toch echt op de boot naar Texel. Snel de auto uit, trappen beklimmen en in de rij staan voor het toilet. Met lege blazen op zoek naar wat te drinken en toen konden we eindelijk het panoramadek op!!
Voor we goed en wel op een bankje zaten hoorden we een vriendelijk stem door de luidspreker omroepen dat iedereen verzocht werd weer terug te keren naar het parkeerdek.....

We hadden een kleinschalig hotel geboekt in Den Burg. Na de hotelkamer te hebben geïnspecteerd hebben we het centrum verkend en heerlijk gegeten in een restaurant.

De volgende dag genoten van een heerlijk ontbijtbuffet en terwijl de kinderen zich vermaakten in de hotelkamer liep ik het centrum in voor de zaterdagkrant en bezocht ik een handwerkwinkeltje waar ik 2 haakboeken en 2 spelden kocht voor omslagdoeken die ik aan het haken ben.

Toen de eigenaresse vroeg of het cadeautjes waren of dat het voor mezelf was flapte ik er uit dat het cadeautjes voor mezelf waren omdat ik die dag jarig was. Enthousiast pakte ze alles mooi in en kreeg ik 1 speld van haar cadeau, hoe lief is dat!!

Om 10:00 uur met de jongens fietsen gehuurd en een heel eind gefietst. Omdat de kinderen geen lange afstanden fietsen kregen ze al snel last van zadelpijn. Ik ben de beroerdste niet dus lastte ik geregeld een pauze in om de edele delen van beide heren te ontzien. Fietsen bleek te verbroederen want ze zochten af en toe steun bij elkaar:

Op de terugweg begon het flink te betrekken en voor we het wisten waren we tot op ons ondergoed nat!
Op de hotelkamer alle drie onder de douche gesprongen en de kinderen hadden hun pyjama aangetrokken. Beneden warme chocomel voor ze gehaald en met z'n drieën op bed naar een film gekeken met een zak chips binnen handbereik.....genieten met een grote G!
's Avonds weer uit eten geweest en een bezoek gebracht aan de bioscoop.

De volgende dag nog wat natuur opgesnoven voordat we weer naar het vaste land vertrokken.
Op de terugweg waren de kinderen unaniem: Volgend jaar weer naar hetzelfde plaatsje en hetzelfde hotel!!

Afgelopen week mijn kraam bezocht die ik voor 1 maand heb gehuurd (zie een vorig blogbericht).
Hier een sfeerimpressie:

De planken waren al aardig leeg. Navraag leerde dat ik voor € 125 euro had verkocht!!
Gelukkig had ik een tas met nieuwe spullen van huis meegenomen die ik direct uitstalde op de open
plekken.

Op haakgebied met verschillende dingen bezig die nog niet af zijn. Wat wel af is, is deze schattige koe:

De koe heeft inmiddels een speelkameraadje, kijk maar:

Fijne zondag!

1. Wat een leuk verslag van jullie vakantie! Texel is heerlijk, wij zijn er meerdere keren geweest en vast niet voor het laatst. Het centrum ken ik inmiddels op mijn duimpje. ;-)
    Dat is nog eens leuk, zo'n verkoop. Het ziet er ook zo mooi uit allemaal! Schattige knuffels heb je gemaakt!
    Groetjes, Marijke

2. Wat leuk om alle foto's te zien en super dat de verkoop zo goed ging!

3. Wat een leuk Texels verslag en leuke fotoos ook .....

en wat een goede verkoop ...wowww

Liefs
    Marjo

4. Hallo,

Wat een geweldige blogpost
    Mooie foto's van je zonen en jullie weekendje weg.
    Ook prachtige foto's van je creaties. Tof zo een rekje kunnen afhuren.Succes met de verkoop.

Groetjes,

5. Fijne verjaardag als nog... Wat lief van de winkeljuf om je een spelt kado te doen. Mooie uitstap hebben jullie gemaakt. En een goede film en een grote zak chips hmmmm das inderdaad genieten met een grote G :-)
    Grtjs
    Daniëlle

6. Oh heerlijk Texel, daar kom ik heel graag! Het hele waddengebied trouwens.
    En wat een leuk verslag.

7. Hoi Patricia. Wat een leuke blog heb je! Gaaf dat je een kraam kan huren om je mooie spullen te verkopen! Succes ;-)

8. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag dan! Wat een goede idee, er zo even met z'n drietjes op uit. En voor herhaling vatbaar dus! :) Wat lief dat je een spel kado kreeg van de winkelmevrouw, en zo leuk ingepakt voel je je extra jarig. En wat goed te horen dat je al zo lekker verkocht hebt met je gehuurde kraam!! Succes verder. Groetjes

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.