9.20.2014

Omhaakt boekje met uil-applicatie.


 
Ik heb 2 haakprojecten BIJNA af.
 
Bijna zeg ik, want ik moet de draadjes nog weg werken. En laat ik daar gisteren nou totaal geen zin in hebben. Ik besloot daarom een klein notitieboekje van de Action te omhaken. Ik nam een bol Drops Paris kleurnummer 57, haaknaald nummer 5 en ging van start. Na een klein half uurtje besloot ik een koffie pauze in te lassen met wat lekkers.                                                                                                 
 

Na een goed uurtje had ik mijn lapje af en kon ik de uiteinden omvouwen en aan elkaar zetten.



Voor degenen die ook een boekje/kaft willen omhaken:
* Begin met een ketting die op 1 steek na langs de zijkant van je boek/kaft past.
* Haak 1 keerlosse en start dan met een vaste in de 2de steek. Daarna telkens 1 vaste in elke steek.
* Telkens aan het eind 1 keerlosse voor je je werkje draait en dan weer allemaal vasten totdat je de    gewenste afmeting hebt bereikt.
* Vouw de uiteinden naar binnen (hier steek je je kaft in) en werk deze netjes af.

Ik wilde graag een uil-applicatie op de gehaakte kaft. Onder het t.v. programma "The Voice" stoeide ik met naald en draad en vanmorgen besloot ik dat er nog een knoop aan moest zodat het boekje netjes dicht kon. Met masking tape beplakte ik een potloodje, haakte enkele lossen en zette deze bovenaan de gehaakte omslag vast.


Onderstaande sleutelhangers zijn inmiddels uit m'n web shop bij een jongedame aangekomen die net afgestudeerd is aan de HBO-V en nu op zoek gaat naar een passende baan. Milou, veel succes gewenst!


Met jongste zoon gaat het inmiddels weer aardig goed. De bloeduitstortingen trekken aardig weg, kijk maar:

Marloes Sterk (marloeskreatief.blogspot.nl) stak Niels een hart onder de riem door hem een beterschapskaart te sturen:
Marloes, namens Niels ontzettend bedankt!

Fijn weekend!



 

7 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk dat omhaakte boekje! Dat idee ga ik onthouden ;) fijn dat heg weer beter gaat met je zoon!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is weer mooi gedaan. Een hele originele kaft voor je boek !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn te horen dat het beter gaat ,leuk dat boekje ,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig gaat het wat beter met je zoon.
    Knap gedaan dat boekje. Een leuk en een snel klaar projectje. Ben verzot op al die uilen :-)
    Fijne zondag, Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk je omhaakte boekje en de sleutelhangers!Fijn dat het met je zoontje weer beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superknap gedaan, mooi boekje zo! Fijn dat het al beter gaat met Niels

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia