4.18.2015

Tutorial wikkelarmband maken.

Ik heb de luxe van een aparte hobbykamer. Echter, ik kom er bijna alleen voor het strijken (ja, ja, het is een multifunctionele ruimte!). Aangezien jongste zoon graag in de nabijheid van zijn moeder bivakkeert sleep ik vaak van alles naar beneden om daar dan verder te knutselen. Ik aan de ene kant van de tafel en zoonlief aan de andere kant van de tafel met hele lego projecten.

Vandaag stond ik weer in de hobbykamer. Dit keer niet om te strijken maar om lekker te fröbelen.
Aangezien ik afgelopen woensdag een ingreep heb ondergaan mag ik de eerstkomende week niet zwaar bukken, tillen e.d.
Ik keek eens om me heen en besloot een spiraalarmband te maken van kraaltjes. En aangezien ik het toch rustig aan moet doen leek het me wel leuk om dit met jullie te delen door er een tutorial van te maken.

                                    TUTORIAL WIKKELARMBAND



Benodigdheden:
* 2 verschillende soorten kralen naar keuze                                                        
* 2 bedeltjes
* 2 ringetjes (om aan de bedels te bevestigen)
* rondbektang, kniptang en 2 platbektangen
* spiraaldraad


Werkwijze (foto uitleg hier onder):
1) Maak aan 1 uiteinde van het spiraaldraad met de rondbektang een "oogje" .
2) Rijg nu een aantal kralen. Ik heb er voor gekozen om een evenredig aantal over de spiraalarmband te verdelen maar dat hoeft natuurlijk niet.
3) Door de spiraal uit te rekken glijden de kralen naar het begin (het "oogje")
4) Ik heb *20 zwart/wit  kraaltjes aan de armband geregen, daarna 1 zwarte boedha hoofd kraal *
    Herhaal wat tussen *   *  staat nog 2 maal.
5) Knip het teveel aan draad af met de kniptang maar zorg dat je zeker 1 cm overhoudt.
6) Maak met de rondbektang wederom een "oogje".
7) Bevestig elk bedeltje aan een ringetje door gebruik te maken van 2 platbektangen.
8) Bevestig het ringetje met bedeltje aan 1"oogje" met behulp van de 2 platbektangen. Herhaal hetzelfde voor je andere ringetje met bedel.       
9) Je wikkelarmband is klaar!

Ik maakte nog een wikkelarmband:


En besloot om ook een ringvinger te maken:


En omdat 1 maar alleen is nog enkelen:




Voordat het echt schemerig zou worden kon ik nog net een 1 wikkelarmband maken en op de gevoelige plaat vastleggen:


Binnenkort gaat mijn web shop weer open en vind je de armbanden daar terug.
Wil je er zelf graag 1 maken maar heb je de materialen niet? Geen nood, er komen ook zelfmaak pakketjes in de shop. Hier alvast een voorproefje:



                                            FIJN WEEKEND!!

 

3 opmerkingen:

  1. Een goed herstel!
    Wat een toffe armbanden en sierraden! Ik kom zeker een kijkje nemen in je webshop.
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk word je na de ingreep weer de oude. Het is zo herkenbaar: een hobbykamer hebben en toch in de huiskamer creatief aan de slag zijn. Je hebt weer prachtige sieraden gemaakt voor in jouw webshop. Lief dat je de toturial hier deelt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke creatieve dingen heb je gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia