3.27.2013

POST EN NIEUWE MAAKSELS

Als ik tussen alle post een envelop ontdek van een mede blogster, maakt mijn hart telkens een klein sprongetje. Ik ben dan zo blij als een kind.....wat zal er in zitten? Snel naar binnen,open maken en...bewonderen! Zo ook de afgelopen weken.
Dit pakket viel onlangs op de mat:



Het bleek van Marloes te zijn. Zij maakt de prachtigste creaties van droog/nat vilten (marloeskreatief.blogspot.nl).
In de envelop zaten 3 kleuren vilt wol

Marloes, bedankt!

Diezelfde week kreeg ik van een lieve mede blogster patroontjes toe gemaild van - hoe kan het ook anders- UILTJES!!!!!! Als bedankje stuurde ik deze kaart met een geborduurd vosje.












Tot mijn grote verrassing won ik de GIVE-AWAY op het blog van Eva (byevamaria.blogspot.be).
Ik mocht zelfs de stof uitkiezen voor de clutch.
borduren,













Eva, SUPER bedankt voor de mooie clutch!!

Rita stuurde me een gehaakte bloemenslinger als bemoediging omdat ik de prachtigste haakcreaties voorbij zie komen, maar die van mij -tot nu toe- jammerlijk mislukken. Ik heb gisteren echter een spoedcursus haken van Renske gehad (renskecreatief.blogspot.com). Hierover meer in mijn volgende blog.
Ook van Rita mocht ik zelf de kleur garen uitkiezen en volgens mij is Rita als een wervelwind te werk gegaan want ze had het in no-time af. De slinger hangt nu mooi te wezen om een zelfgemaakt 'schilderij'.




Als "tegenprestatie" stuurde ik Rita 2 vilten vogeltjes toe.



Via dream to share viel er ook een envelop op de mat, deze keer van Emmel.


Emmel, bedankt voor de mooie kaarten, hartjes en labels.

Eerder dan verwacht kwamen afgelopen zaterdag de bestelde stiklabels binnen


met als gevolg een vreugdedansje door de kamer !!!

Ik heb zelf natuurlijk ook niet stil gezeten.








Ik heb een aantal uilen hangers gemaakt














Een notaboekje van stof gemaakt.
Ik gebruikte hiervoor de werkbeschrijving van Elisanne (blog: madebysofie).
Volgens haar super makkelijk........
Voor mij werd het een iets ander verhaal. Het begon al met de ringen. De hele stad doorgeploegd met als resultaat 1 blaar en nop, niks, nadda ringen!! Maar, niet getreurd, google zou uitkomst bioeden.
Na een hele avond achter de laptop gezeten te hebben bleken de ringen onder "gebroken ringen" te staan. Ik uiteindelijk toch blij, totdat ik het in mijn winkelmandje deed.......ik moest eerst voor minimaal 50 euro bestellen.....GGGRRRRRRR!!!!!
De volgende dag uiteindelijk toch een site gevonden waar ik de ringen kon bestellen. Ik had ze binnen 3 dagen in huis. Nu kon ik dus eindelijk aan de slag. Een leuke bijkomstigheid was dat mijn bestelde stiklabels ook binnen waren gekomen dus dat kon ik direct gebruiken....ja, ja...... Uiteindelijk 4x los moeten tornen omdat de label niet zichtbaar was met het stikken en deze telkens verschoof (zal vast iets fout hebben gesdaan). Maar goed, de aanhouder wint. Uiteindelijk zat het naar mijn zin. Tijd dus voor het inslaan van de nestelringen. Aangezien ik dit nog niet eerder bij de hand heb gehad en de beschrijving onduidelijk was, eerst 4 ringen verprutst voordat de 5de een schot in de roos bleek te zijn.
Gaatjes in de blaadjes gemaakt en toen de ringen bevestigt. Mmmwahh, ik vind ze een beetje groot, eerlijk gezegd, maar goed, ik kon ze alleen per 100 bestellen dus nog 98 over.........
Door al het gepruts was de stof weer behoorlijk gekreukeld. Daar moest de strijkbout op. In mijn onschuld (lees: stupiditeit) ook even over het instiklabeltje gestreken. Jullie voelen 'm al aankomen...deze kromp direct enkele milimeters in elkaar. Ik smeet het boekje nog net niet tegen de muur maar de schik was er echt even af. De volgende dag toch maar foto's  gemaakt. Van fouten leer je, zullen we maar zeggen.

















Gisteravond een tasje in elkaar gezet, ook weer volgens een beschrijving van Elisanne. Voor het eerst binnenvoering en biaisband gebruikt. Dit ging wonderwel in 1 keer goed!! Hier het resultaat:



Ik zie dat ik een aantal nieuwe volgers er bij heb. Welkom op mijn blog en bedankt dat je volger bent geworden!
Tot a.s zondag kun je nog meedoen met mijn GIVE-AWAY.

Fijne avond !

6 opmerkingen:

  1. Wat een activiteit! Soms lukt het gewoon niet he! Pas na veel proberen.... Uiteindelijk toch gewoon een mooi resultaat. De aanhouder wnt.
    Groet van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat boekje ziet er toch goed uit hoor! en wat meer blaadjes insteken? Dan vallen de ringen niet zo groot uit.
    Ik heb dat trouwens ook al voorgehad, over het labeltje strijken, en daarmee haast alles verprutsen ;-)
    Maar de aanhouder wint, en de volgende keer gaat het vast helemaal zoals het hoort!

    de tas ziet er trouwens ook super uit, heel mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou zeg niet stil gezeten en hartstikke mooi geworden joh en jij bent ook lekker divers heerlijk zo al die verschillende dingen ,lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt zeker niet stil gezeten meid!Ook lekker verwent...heerlijk en de bloemenslinger past perfect bij je schilderij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi! Net je blog toevallig ontdekt, wat een mooie creaties! Ik vroeg me af, maak je die vilten uilenhangers en vogeltjes ook op bestelling? Het thema van ons geboortekaartje is bosdiertjes en dan lijkt dit me leuk om bij de doopsuiker voor de kindjes te doen :) Groetjes! Sara

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia