5.15.2013

Haakperikelen en vilten tassen-/sleutelhangers

Ondanks dat ik geen beginnend haakwonder  ben kan ik het niet uitstaan als mijn haaksel er toch heel anders uit blijkt te zien dan op de afbeelding staat aangegeven.
Was dit keer ook weer het geval. Ik haakte een ander bloempje. Op de afbeelding sloot  deze overal mooi aan. Nou, bij mij was het gatenkaas!!

Bewijs

Wel potverdrie, hoe kan dat nou, dacht ik bij mezelf. Het haakboek voor beginners er maar eens bij gepakt en toen ik de "vaste steek" zag, wist ik waar de fout lag. Deze deed ik anders, vandaar de gaten.
Nog maar eens proberen dan....

Links het 2de gehaakte bloemetje

Dit zag er al beter uit. Alhoewel...toen ik mijn resultaat beter bekeek bleek het bloemetje een bloemblaadje minder te hebben dan de bedoeling was.....Ik gooide er een vloek uit maar gaf me niet gewonnen. Op naar de volgende bloem...


Van links naar rechts: bloem 1-2-3

En toen vond ik het wel weer welletjes.
Onder het genot van een kop koffie, mijn doos met vilt op schoot gezet en aan de knutsel gegaan.


















Kijk, daar werd ik dus wel vrolijk van!

Maar toch.....dat haken...het blijft aan me knagen.....
Er zit niets anders op.....oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Dus als jullie dit stukje lezen zit ik ongetwijfeld  weer te stoeien met draad en haaknaald!

5 opmerkingen:

  1. Prachtige hartjes! Dat haken gaat ook vast lukken!
    Doorgaan, gewoon doorgaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die hartjes zijn super. En dat haken komt goed, gewoon lekker oefenen. En het gatenbloemetje vind ik wel leuk hoor! Jij ontwerpt gewoon je eigen patroontjes....
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat enig die hartjes. Jij bent niet van opgeven dus dat haken krijg je wel onder de knie.
    Naai een leuke knoop of kraal in het midden van je bloem of stukje vilt en je bloem is klaar.
    Ik vind de eerste trouwens toch heel leuk hoor en de 2de is een klavertje 4 :)
    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die hartjes zijn echt geweldig, naast vilten ook nog even een uurtje haken .....hi hi ,geduld hebben ook jij krijgt het onder de knie hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooo...je bent echt aan het worstelen geweest met je gehaakte blommen:-))...de aanhouder wint, ik ga je volgen hoor, kan ik gelijk zien of het je gaat lukken!! Ondertussen maak je wel hele leuke viltknutsels!! Prachtig! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia