5.09.2014

Kinderponcho

Enige tijd geleden kocht ik een pakketje wol met instructie hoe ik een tas kon haken.
Eenmaal thuis besloot ik in een opwelling om er een poncho van te maken.
Zo gezegd, zo gedaan.
De poncho was in een aantal avonden gehaakt. Doordat ik met verschillende kleuren wol had gewerkt moest ik "alleen" nog 48 (!) draadjes netjes af werken.
Mensen die mijn blog regelmatig bezoeken weten wat dit betekent...... de poncho belandde in de bak met onaf gemaakte haaksels. Ondertussen zag ik in blogland verschillende, draadloze, poncho's voorbij komen en een licht schuldgevoel nam bezit van me.

Wat me uiteindelijk over de streep trok om de poncho af te maken, is het feit dat ik volgende week zondag met een kraam in Doetinchem sta.
Eigenlijk viel het afhechten van de draadjes me achteraf mee en ik besloot om het geheel op te leuken met enkele zelfgemaakte pompons.



12 opmerkingen:

  1. Heb zojuist uw blog ontdekt en volger geworden. Uw blogje vind ik super leuk met toffe creaties. En ja, ikzelf werk ook niet graag draadjes weg waardoor een creatie soms even de kast in sukkelt.
    Is dan ook het minder leuke werkje :-) Fijne dag nog, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke poncho is het geworden en misschien is het prettiger voor je als je meteen met het wisselen van de kleur de draadjes weg werkt dan hoef je niet achteraf tegen al die draadjes aan te hikken, veel succes met de kraam.
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie poncho is het geworden! En inderdaad is draadjes afwerken ook niet het leukste karwei!
    Maar je hebt eer van je werk hoor!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat ie nu afgewerkt is, want hij is erg leuk! Ga je hem verkopen in Doetinchem? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Draadjes afhechten vind ik ook niet het leukste werkje maar het resultaat mag er wezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een zeer prachtige poncho,
    word je lekker vrolijk van
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed dat de markt even een stok achter de deur vormde. Het zou jammer zijn om deze leuke poncho in de bak 'af te maken' zou zijn blijven liggen. Zo af zit hij er mooi uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal met Margaret eens. Veel te mooi om te laten liggen !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is echt leuk! Te mooi om onafgewerkt te laten liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is mooi! Mooie kleuren. Tja, die draadjes. Bij de omslagdoek die ik heb gemaakt, heb ik ze steeds direct weggewerkt. Dat werkt bij mij het beste.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia