5.20.2017

Lente huis

Als de Paasdagen voorbij zijn vind ik het altijd heerlijk om mijn huis "lente-proof" te maken. Elk jaar koop ik enkele nieuwe accessoires om mijn huis op te fleuren.
De kleur 'zee-groen' vind ik erg mooi dus daar heb ik specifiek naar gezocht.

Met Pasen had de staande lamp naast de bank een antraciet kleurige lampenkap en op het ladekastje stond moeder kip met haar kuikens.



De antracietkleurige lampenkap heeft inmiddels plaats gemaakt voor een zeegroene versie en op het ladekastje plaatste ik andere items.



De olifant van papier mache kocht ik bij de Kwantum, het potje met (nep)kruiden bij Intratuin.

Het kapstokje boven de bank hield ik rustig:


Het schilderij aan de muur van Riverdale maakte plaats voor een schilderij van de Kwantum. Ik kreeg er direct een vakantiegevoel van toen ik het kocht!
Van dichtbij ziet het er zo uit:




Ik heb een half-open keuken, ook daar voerde ik de blauw/groene tinten door:







Helaas komen op de foto's de kleuren niet goed tot hun recht. In de vleugels van de vlinder zitten prachtige kleurschakeringen van blauw naar zeegroen. Ik kocht de vlinder bij Intratuin.

Hoekjes zijn altijd dankbare plekken om los te gaan met accessoires:

De vogeltjes kocht ik vorig jaar bij de AH en dienen eigenlijk om zakken goed af te sluiten. Zonde om ze in de keukenla te leggen dus nu zitten ze gebroederlijk naast elkaar!





.
De broodplank kocht ik ooit bij de Action. Het tegeltje komt bij de Intratuin vandaan, de pot met opdruk 'coffee' van de Kwantum en het plantje (deze is wel echt!), inclusief potje kocht ik bij Ikea. 

Op de bank kwam een nieuwe plaid ( Riverdale). De binnenzijde voelt heerlijk zacht aan. Het kussentje - met een afbeelding van een dromenvanger- kocht ik bij de Kwantum.



De eettafel wordt bij ons veel gebruikt. We spelen er spelletjes, eten er iedere dag, ik tik er regelmatig berichtjes voor op mijn blog en jongste speelt er graag met zijn lego verzameling.
Gelukkig heeft de tafel een aardig formaat maar als ie leeg is, oogt het toch een beetje kaal. Vandaar ook hier enkele accessoires die makkelijk verplaatsbaar zijn.






Magazine houder;     Kwantum
Potje met theelichtje: Ikea
Dienblad:                  Woondock
Hortensia:                 lokale bloemist

De buffetkast kreeg ook een andere indeling:








De slingertjes (zie laatste foto) kocht ik onlangs bij Dille en Kamille in Arnhem.

Hoe zien jullie huizen er uit? Stoeien jullie ook graag met accessoires en kleuren of houd je meer van minimalisme? 

6 opmerkingen:

  1. Jij kunt helemaal opgaan inn het herinrichten van e huis he? Het isje weer heel goed gelukt om er een mooie rustige eenheid van te maken met gezellige hoekjes.
    Hier staat alles bijna altijd hetzelfde, wij houden niet zo van veranderingen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan! Zo consequent met die bepaalde kleur zeegroen. De vogeltjes die normaal zakjes moeten afsluiten zullen heel blij zijn dat ze op het aanrecht een mooi uitzicht krijgen :-)
    Ik heb ook wel een paar hoekjes die ik graag herinricht per seizoen of maand, vind dat echt gezellig.
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In grote lijnen blijft ons huis hetzelfde, alleen de spullen op de eettafel en tv-kastje veranderen regelmatig. En de plank in de keuken, die nog het vaakst. En bijna altijd laat ik het wel zien op mijn blog. Leuk geworden bij jou. Zelf ben ik meer van de kleuren grijs-wit-beton e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het gezellig bij je in huis. Jij maakt er echt werk van. Zeegroen is echt een mooie kleur. Komt de zomer eraan, dan hoe je maar een beetje aan jouw kamer en keuken toe te voegen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook zeegroen in huis, het is zo,n mooie kleur. Ik ben niet zo heel erg bezig met mijn huis koop vaak spullen die langere tijd kunnen blijven staan. Het liefst heel stoer. Wel wil ik mijn paarse muur nog flessen groen maken.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat mooi gedaan zeg!En ik zie daar spulletjes tussen staan die hier ook wel zouden passen ;-) Ben je al gestart met handletteren?Op gepast want het werkt verslavend.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia